Referenties
Opleidingen sluiten we meestal af met een certificaat van Exin, Peoplecert, de Vrije Universiteit, of APMG International.
Interventies met aantoonbaar positief effect hebben plaatsgevonden in sectoren als: bank- en verzekeringswezen, onderwijs, ICT, zorg en bij gemeenten. Hieronder vindt u een aantal projecten die ik heb gedaan:
- ’s Heeren Loo
- TU Delft
- Quint Wellington & Redwood
- InterXion
- BEL Combinatie
- MCA (tegenwoordig: Noordwest Ziekenhuisgroep)
’s Heeren Loo
In mijn rol als Interim Manager Business Services was ik verantwoordelijk voor het inrichten en organiseren van de regiefunctie in de afdeling Business Services.
Processen voor accountmanagers en projectmanagers zijn ingericht en/of verbeterd. Door de juiste man op de juiste plaats te zetten keerden duidelijkheid en werkplezier terug in het team.
Bij de TU Delft heb ik meerdere rollen vervuld, o.a. Coördinator Serverbeheer en Coördinator Netwerken & Telefonie.
Als ad interim Service & Quality Manager was ik verantwoordelijk voor opstellen van SLA’s (inclusief SLA rapportage), de SSC-ICT Producten en Dienstencatalogus in samenwerking met de procesmanagers van de ITIL® processen.
Voor Quint Wellington & Redwood heb ik diverse trainingen verzorgd op gebied van ITIL Service Management (ITIL® V2011 en ITIL®4) en recentelijk ook op gebied van Organizational Behavior Management (OBM).
Bij InterXion heb ik trainingen en workshops verzorgd op gebied van Servicemanagement en OBM. Meestal was er behoefte aan meer kennis van ITIL® processen en procesmatig werken.
Omdat procesmatig werken invoeren altijd gedragsverandering vraagt, was er ook aandacht voor OBM.
Bij de BEL Combinatie heb ik meerdere rollen vervuld, o.a. interim manager I&A en Facilitair. Operationeel de teams I&A, DIV (archief en post), Receptie en Bodes aangestuurd, inclusief het opstellen van persoonlijke werk- en ontwikkelplannen en beoordelen van de medewerkers. Afdelingsplan voor automatisering opgesteld en gerealiseerd.
Vanuit Facilitaire zaken verantwoordelijk voor de verhuizing naar het nieuwe gemeentehuis van Eemnes en inhoudelijk betrokken bij de verhuizing van het gemeentebestuur van Blaricum naar hun nieuwe gemeentehuis.
Als interim teamleider van de servicedesk een aantal vraagstukken opgelost door het toepassen van OBM.
De belangrijkste interventie was gericht op verbeteren van de kwaliteit van de incidentregistratie. Deze ging over een periode van in totaal 12 weken van 32% correct naar ruim 90% correct.
De feitelijke interventie duurde slechts 6 weken.